ייעוץ משפטי לפני ועדה רפואית

עורך דין ועדה רפואית

ייעוץ משפטי לפני ועדה רפואית

ועדה רפואית היא גורם מכריע, שיכול להטות את הכף בתביעות נזקי גוף. הכנה לוועדה מהסוג הזה היא חיונית, וכאן תגלו מה חשוב לדעת על ההליך, וכיצד להיות מוכנים לו על הצד הטוב ביותר.

ראשית כל – מהי ועדה רפואית?

עורך דין ועדה רפואית
עורךדין לייצוג בועדה רפואית

ועדה רפואית היא ועדה שמורכבת ברופא שמתמחה בתחום הפגיעה של הנפגע; כאשר מגישים תביעה לביטוח לאומי כתוצאה מתאונת עבודה, מחלה או מסיבה אחרת – יש לעבור את הוועדה הזו. המטרה של הוועדה היא לקבוע את אחוזי הנכות של הנפגע כתוצאה מפגיעה פיזית שעבר, כך שיוכל לקבל פיצויים בגובה המתאים. ישנם מקרים שבהם הוועדה דוחה את התביעה, והתובע לא מקבל פיצויים כלל.

מי מרכיב את הוועדה?

כאמור, רופא מומחה בתחום הפגיעה הוא חלק מהוועדה. כך למשל, אדם שעבר שבר מורכב ברגל יעבור וועדה רפואית שבה יהיה אורתופד מומחה. בנוסף, בוועדה יושב מזכיר ועדה שרושם דו"ח על מהלך העניינים. כאשר יש פגיעות רב מערכתיות, הבדיקות בוועדה יתבצעו על ידי מספר מומחים רפואיים.

מתי מזמנים את התובע לוועדה?

את התובע מזמנים עבור בדיקה רפואית, לאחר שהמומחים עוברים על המסמכים בפרוטרוט. בחלק הראשון של הוועדה יש להגיש מסמכים רפואיים, ובחלק השני תהיה בוועדה הרפואית. כאשר הרופאים המומחים ירצו לבחון את מצבו של התובע כדי לקבוע אחוזי נכות, הם יזמנו אותו.

האם אפשר ללכת לוועדה רפואית ללא עורך דין?

התשובה לשאלה הזו היא "כן"; תובעים יכולים ללכת לוועדות רפואיות ללא עורכי דין, ולהציג את הראיות והמסמכים בעצמם. אנשים רבים עושים זאת מפני שהם חושבים שיוכלו לעבור את הוועדה ללא סיוע מקצועי. אולם, התוצאה במקרים האלו היא לרעת התובעים. נפגעים שמגישים תביעה לביטוח הלאומי אינם בעלי ניסיון בוועדות, לא יודעים כיצד להציג ראיות, אינם יודעים כיצד לבצע רישומים מדויקים ואינם יודעים כיצד להתמודד מול המומחים הרפואיים בוועדה.

מדוע חייבים עורך דין לייצוג בוועדה רפואית? כיצד זה משפיע על מהלך התביעה?

ייצוג משפטי מקצועי בוועדות רפואיות יכול לשנות לחלוטין את התמונה: כמו בהליכים אחרים, איסוף של ראיות, מסמכים רפואיים והצגת ראיות וטענות על ידי עורך דין שמתמחה בתחום היא שונה לחלוטין מהתנהלות עצמאית בשטח. כבר מרגע מילוי הטפסים והגשתם למוסד לביטוח הלאומי יכול להיקבע מהלך העניינים. ליווי וייצוג מקצועי מתחילת הדרך יאפשר לכם לגבש תיק ראיות מוצק, ואתם תיהנו גם מתמיכה מקצועית ואישית של עורך דין שיסייע לכם לאורך כל הדרך.

אתר "היועץ" ייצוג מקצועי בוועדות רפואיות

ייעוץ משפטי לפני ועדה רפואית הוא חיוני. בין שלא הגשתם בקשה לאחוזי נכות ובין שהגשתם ואתם מחכים לוועדה, חשוב שיהיו לצידכם מומחים בתחום.

משרד עו"ד ועדה רפואית מטעם אתר היועץ מתמחה בייצוג בתחום הביטוח והנזיקין, לרבות ייצוג בוועדות רפואיות.

אם חוויתם תאונה, רשלנות רפואית, אובדן כושר עבודה, או נזקים גופניים אחרים שמזכים באחוזי נכות – פנו אלינו. אנו נאבקים עבור הלקוחות שלנו לאורך כל הדרך, עם ייצוג משפטי מקצועי מרגע הגשת הטפסים ועד לתום הוועדה.

 

שתפו חברים

צור קשר עם עו"ד

תחומי ייעוץ משפטי נוספים

המטרה שלנו היא לעזור לאנשים בצורה המקצועית ביותר. זהו עיקרון בסיסי בכל תיק או פניה וזו גם הסיבה להצלחה שלנו. פנה אלינו עוד היום לייעוץ משפטי.

תחומי התמחות

Newsletter

הירשם לניוזלטר של היועץ המשפטי