ייעוץ משפטי הרעה בתנאים במקום עבודה – עורך דין תביעה על הרעה בתנאי העסקה – פיצויים

תביעת מעסיק על הרעה בתנאים

שינוי פתאומי בתנאי העבודה באופן שמזיק לעובד וזכויותיו מהווה הרעה בתנאים שגורמת לעובדים רבים לעזוב את עבודתם.

ישנם מקרים רבים שבהם אנשים מקבלים את המצב כמו שהוא, אך חשוב לדעת שכאשר חלה הרעה בתנאים, יש לכם זכויות שאתם יכולים לממש כדי לקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

אם אתם חווים הרעה בתנאים או חוששים שזה עתיד לקרות, עליכם לדעת מה אומר החוק על הרעה בתנאים, וכיצד אתם יכולים לתבוע את המעסיק על המצב ולזכות בתיק.

מהי הרעה בתנאים על פי החוק? 

הרעה בתנאי העבודה היא כל מצב שבו תנאי העבודה של עובד/ת השתנו לרעה; המצבים הנפוצים ביותר של הרעה בתנאים הם הפחתה בשכר, הרעה בתפקיד והפחתה בתנאים הסוציאליים במקום העבודה.

מלבד זאת, הרעה בתנאים כוללת גם פגיעה בסמכויות והיקף העבודה, הרעה בתנאים הפיזיים במקום העבודה, פגיעה ביחסים עם הממונים, הפחתת משמרות, ועוד.

במקרים רבים, אלו שחוו הרעה בתנאים בוחרים לעזוב את מקום עבודתם, אך יש מה לעשות במקרים הללו.

השנה האחרונה, שבה מגפת הקורונה שינתה סדרי עבודה, הדגימה בדיוק מה זאת הרעה בתנאים; עובדים רבים ברחבי הארץ חוו הרעה בתנאיהם בדמות צמצום שעות העבודה והעתקה של מקום העבודה לביתם.

תהא הסיבה ככל שתהא, החוק עומד לצידכם במקרה שבו אתם חווים הרעה בתנאים, ועם עו"ד דיני עבודה מקצועי שילווה אתכם בתביעת הפיצויים, תוכלו למצות את מירב זכויותיכם.

מהן זכויות העובדים במקרה של הרעה בתנאים?

כאמור, הרעה בתנאי העבודה מזכה אתם בזכויות בהתאם לסעיף 11(א) לחוק פיצוי פיטורים. במקרה של הרעה במקום העבודה שלכם, אתם זכאים לתבוע את המעסיק שלכם אם אחד או יותר מהתנאים הבאים חלו:

  • העברת מקום העבודה למקום אחר
  • אי-תשלום שכר (הלנת שכר) או עיכוב בתשלום השכר
  • אי-תשלום של תנאים סוציאליים או הסכמים קיבוציים (חופשה שנתית, דמי הבראה, ועוד).
  • יחס משפיל במקום העבודה
  • הרעה בתנאים הפיזיים במקום העבודה
  • הפחתה בשכר/הורדה בדרגה
  • הטרדה מינית במקום העבודה
  • התקנת מצלמות במקום העבודה ללא ידיעתכם

תביעה על הרעה בתנאים לפי אחד מהסעיפים הללו אפשרית במידה ועבדתם במקום העבודה במשך שנה לפחות, אצל אותו מעסיק.

כדי שתוכלו לממש את זכויותיכם, עליכם להראות שהייתה הרעה משמעותית בתנאי העבודה שלכם ולא בשינוי שולי. כלומר, תביעת פיצויים על הרעה בתנאים אפשרית במקרים שבהם ניתן להראות הרעה משמעותית במקום העבודה ותנאי העבודה.

תהליך הגשת תביעה על הרעה בתנאים

כמו בכל תביעה אחרת, כדי להיות בטוחים שתקבלו את מלוא הפיצויים המגיעים לכם על הרעה מוחשית בעבודה, עליכם להצטייד בשירותיו של עו"ד מנוסה בתחום. כדי להתחיל בתהליך מימוש הזכויות שלכם, עליכם להגיש למעסיק הודעה על פרישה מעבודה עקב "הרעה מוחשית" בתנאי העבודה שלכם.

במקרים שבהם המעסיק יתקן את המצב, לא תהיו זכאיים לפיצויי פיטורים.

אם לא חל שיפור בתנאי העבודה, עליכם להודיע מראש על התפטרותכם, למלא טופס 161א, ולוודא שאתם מקבלים טופס 161 מלא מהמעביד שלכם. במקרים שבהם המעסיק מסרב לשלם פיצויים, אתם רשאים להגיש נגדו תביעה על פי חוק.

מהו סך התביעה במקרה כזה?

כדי להיות בטוחים שתקבלו את מלוא סכום הפיצויים המגיע לכם, חשוב להגיש תביעה על הרעה בתנאים עם עו"ד דיני עבודה לצידכם.

באתר "היועץ המשפטי", משרד בוטיק ברמת גן תל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע, אנו מלווים כל לקוח ולקוחה במגוון תביעות , עד למיצוי מלא של זכויותיהם.

איתנו תוכלו להיות בטוחים שהחוקים המגנים עליכם ימומשו באופן מלא – גם בתביעות על הרעה בתנאים.

בתביעות מהסוג הזה סכום הפיצויים שתקבלו נגזר משנות העבודה שלכם, תנאי הפנסיה, התנאים הקיבוציים במקום העבודה, ופרמטרים נוספים שהשפיעו על השכר שלכם.

פירוש הדבר הוא שתוכלו לקבל סכום של עשרות אלפי שקלים, אם לא יותר, שיעזרו לכם לחיות בכבוד עד שתמצאו את מקום העבודה הבא שלכם.

הרעה בתנאי העבודה מהווה, למרבה הצער, סיבה רווחת שבגינה אנשים עוזבים את מקום עבודתם. עם זאת, אין סיבה שתעזבו בידיים ריקות; אם חלה הרעה מוחשית בתנאים במקום עבודתכם, צרו קשר עם עורך דין הרעה בתנאים מאתר היועץ המשפטי, ואנו נלווה אתכם בכל צעד בתביעת הפיצויים – עד שתקבלו את מה שמגיע לכם.

שתפו חברים

צור קשר עם עו"ד

תחומי ייעוץ משפטי נוספים

המטרה שלנו היא לעזור לאנשים בצורה המקצועית ביותר. זהו עיקרון בסיסי בכל תיק או פניה וזו גם הסיבה להצלחה שלנו. פנה אלינו עוד היום לייעוץ משפטי.

תחומי התמחות

Newsletter

הירשם לניוזלטר של היועץ המשפטי