ייעוץ משפטי לפני תביעת נזיקין

ייעוץ משפטי הגשת תביעת נזיקין

תביעת נזיקין

תביעת נזיקין היא פעולה משפטית הננקטת כדי לתבוע פיצויים בגין נזק או פגיעה בגוף/ברכוש שנגרמו על ידי אדם או גוף מסוים. עוולות נזיקין הן סוג של עוולה אזרחית ויכולות לכלול פעולות כגון רשלנות, לשון הרע ומעשים מכוונים, כגון תקיפה או פגיעה. אם שוקלים להגיש תביעה מהסוג הזה, יש לקבל ייעוץ משפטי תביעת נזיקין לפי כל פעולה.

באילו מקרים נגיש תביעה? ומתי לא ניתן להגיש תביעה?

להגשת תביעת נזיקין, על המגיש את התביעה (התובע) להראות כי מעשיו או חוסר המעש של הנתבע גרמו לתובע נזק או פגיעה. כמו כן, על התובע להראות כי הנזק או הפגיעה היו תוצאה צפויה של מעשיו, או מחדל של הנתבע.

תביעות נזיקין מהסוג הזה ניתן להגיש במגוון מקרים, לרבות:

  • נזקי רכוש
  • נזקי גוף
  • נזקים בלתי ממוניים

כדי לזכות בתביעות נזיקין, יש להוכיח שקרתה לצד התובע עוולה נזיקית (אחת מהעוולות בפקודת הנזיקין).

מתי לא ניתן להגיש תביעת נזיקין?

  • במקרים שבהם הנזק היה בלתי נמנע.
  • בנוסף, לא ניתן להגיש תביעה על נזיקין לאחר תקופת ההתיישנות שנקבעה בחוק (7-10 שנים), תלוי במקרה.

יש לציין שיש סייגים לתקופת ההתיישנות על תביעות נזיקין).

בנוסף, יש להגיש חוות דעת של מומחה שנגרם נזק שבגינו הוגשה תביעה. למשל, כאשר אדם נופל ברחוב בגלל לקויות בנייה וחווה שבר ברגל, עליו לקבל חוות דעת ואישור של אורתופד על הנזק שנגרם לו.

את מי תובעים בתביעת נזיקין?

בתביעות נזיקין יש לתבוע את ה"מזיק", קרי מי שאחראי לרשלנות ולנזקים שנגרמו בעקבותיה. במקרה של רשלנות רפואית, יהיה זה הרופא המטפל שסיפק טיפול רשלני.

במקרה של תאונת דרכים, יהיה זה הנהג הרשלן. במקרה של נזק גופני כתוצאה מתאונת עבודה, המעסיק יהיה הנתבע. במקרים של נזקים שנגרמו ברשויות מקומיות, התביעה תהא נגד הרשות.

כמה זמן אורכת תביעת נזיקין?

האורך של תביעות נזיקין אינו אחיד. משך התביעה נקבע לפי היקף הנזק, הראיות שצריך לאסוף והדיונים בין שני הצדדים. במקרים מסוימים ניתן להגיע לפשרה או לסיכום תביעה תוך שנה, בעוד שבמקרים אחרים התיק יימשך שנתיים עד שלוש. כלל האצבע הוא שמשך התביעה תלוי בהגעה לפשרה על ידי שני הצדדים המעורבים בתיק.

קבלת אחוזי נכות בעקבות תביעת נזיקין

בעקבות תביעת נזיקין ניתן לקבל אחוזי נכות זמניים או קבועים:

אחוזי נכות זמניים: התובע יקבל אחוזי נכות זמניים במקרים שבהם הנזק הוא בעל פתרון. אם מדובר בפגיעה פיזית שצפויה להחלמה מלאה, התובע יקבל אחוזי נכות זמניים.

אחוזי נכות קבועים: למרבה הצער, ישנן פגיעות שמובילות לנכות קבועה לכל החיים. במקרים האלו התובע יקבל אחוזי נכות לכל החיים, ופיצויים בהתאם.

מה גובה הפיצויים המקסימלי בתביעות נזיקין?

גובה הפיצויים המרבי שניתן לקבל בתביעות נזיקין אינו אחיד בין מקרה אחד למשנהו.

הפיצויים יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים, ובמקרים מסוימים למאות אלפי שקלים.

בכל מקרה שלא יהיה, חשוב לקבל את הפיצויים המגיעים לכם כדי שתוכלו לקבל טיפול מקצועי בגין הנזקים שנגרמו לכם.

עם עורך דין מקצועי לצידתכם שיספק לכם ייעוץ משפטי תביעות נזיקין, תוכלו לקבל פיצויים בסכום המרבי שנקבע בחוק, ולפצות, ולו חלקית, על הנזק שחוויתם.

שתפו חברים

צור קשר עם עו"ד

תחומי ייעוץ משפטי נוספים

המטרה שלנו היא לעזור לאנשים בצורה המקצועית ביותר. זהו עיקרון בסיסי בכל תיק או פניה וזו גם הסיבה להצלחה שלנו. פנה אלינו עוד היום לייעוץ משפטי.

תחומי התמחות

Newsletter

הירשם לניוזלטר של היועץ המשפטי