ייעוץ משפטי מוות ברשלנות

ייעוץ משפטי עורך דין מוות ברשלנות

עורך דין מומחה מוות ברשלנות

האשמה בגרימת מוות ברשלנות עשויה להוביל לתוצאות משנות חיים. אנשים שעומדים בפניי אישום מהסוג הזה צריכים לדעת את זכויותיהם, וכן את התוצאות על האשמות מהסוג הזה. במאמר הבא נסקור את התקנות והחוקים על גרימת מוות ברשלנות, וכיצד תוכלו לקבל ייצוג מקצועי בתיקים מהסוג הזה.

עורך דין פלילי לייעוץ משפטי
ייעוץ משפטי מוות ברשלנות – עו"ד שחר מנדלמן

מהי גרימת מוות ברשלנות? הגדרה על פי חוק

סעיף 304 לחוק העונשין מגדיר וקובע מה זו גרימת מוות ברשלנות: גרימת מוות ברשלנות היא עבירה פלילית, אשר נופלת בתחום של עבירות המתה, לפי חוק העונשין.

תיקים פליליים מהסוג הזה נידונים בבית משפט השלום, והם מוגדרים כתיקים שבהם הנאשם גרם למותו של אדם אחר ללא כוונה מראש. כלומר, הנאשם גרם למוות בלי ידיעה שפעולותיו יובילו לתוצאה הזו: לנאשם לא הייתה כל כוונה שפעולות שביצע יובילו למותו של אדם אחר.

אולם, זה לא פוטר את הנאשם מאחריות פלילית; על פי חוק, אלו שנאשמים בגרימת מוות ברשלנות היו צריכים לצפות לתוצאות של מעשיהם (כמו בתאונות עבודה, למשל), ולכן חלה עליהם אחריות פלילית. על כן האשמה בגרימת מוות ברשלנות גוררת פעמים רבות מאסר בפועל.

מהו העונש הקבוע בחוק על גרימת מוות ברשלנות?

העונש המקסימלי על הרשעה בעבירות של גרימת מוות ברשלנות הוא שלוש שנות מאסר בפועל, לפי סעיף 304 לחוק העונשין. כדי להרשיע אדם בעבירות מהסוג הזה, התביעה צריכה להוכיח שני דברים מרכזיים:

  1. הנאשם גרם למותו של אדם אחר במחדל או במעשה
  2. המוות נבעה מרשלנות ומחוסר זהירות כלפי המנוח. כלומר, הנאשם הפר את חובת הזהירות שלו כלפי המנוח (הפרה שאדם סביר לא היה מבצע), מה שהוביל למוות ברשלנות.

גרימת מוות ברשלנות מול הריגה: מה ההבדלים?

אנשים רבים נוטים לבלבל בין גרימת מוות ברשלנות ובין הריגה. על פי חוק ישנם הבדלים מהותיים בין שתי ההאשמות האלו, מה שמשפיע גם על גזר הדין.

כאמור, גרימת מוות ברשלנות היא מוות שנגרם כתוצאה ממחדל או מעשה של הנאשם. האשמה במוות ברשלנות מתרחשת כאשר הנאשם לא היה מודע למעשיו, וכי הם יובילו למותו של אדם אחר. הדין על הרשעה במוות ברשלנות הוא 6 חודשי מאסר בפועל (לכל הפחות) עד שלוש שנים (לכל היותר).

לעומת זאת, מוות בהריגה הוא שונה; מוות בהריגה מוגדר כגרימת מוות בגלל מעשים פזיזים וקלי דעת. בהאשמה במוות בהריגה גם גזר הדין הוא שונה: אם בית המשפט מוצא אדם אשם במוות בהריגה, הנאשם עלול לקבל עד 20 שנות מאסר בפועל.

אחד מהמקרים הנפוצים ביותר של גרימת מוות בהריגה הוא נהיגה בשכרות: כאשר אדם נוהג, לאחר ששתה בצורה מופרזת, הוא ביצע מעשה פזיז שגרם למותו של אדם אחר. במקרים האלו לא יוגש כתב אישום על גרימת מוות ברשלנות, אלא על גרימת מוות בהריגה.

ההבדלים בענישה נובעים משוני בהלך הרוח של הנאשם: במקרים של מוות ברשלנות הנאשמים אינם מודעים לטיב מעשיהם. לעומת זאת, במקרים של מוות בהריגה הנאשמים מבצעים פעילות פזיזות, ומודעים לטיב מעשיהם והתוצאות הפוטנציאליות.

 

מה עושים במקרה של האשמה בגרימת מוות ברשלנות?

אם היה ונאשמתם בגרימת מוות ברשלנות, חשוב שתקבלו סיוע משפטי הולם. תיקים מהסוג הזה צריכים להתנהל באופן מקצועי ומדויק, ועליכם לקבל ייצוג משפטי הולם, עם עורך דין פלילי מקצועי.

עורך דין שמתמחה בתחום הפלילי בכלל, ובתיקים של רשלנות בפרט, יספק לכם ייצוג יסודי לאורך כל הדרך.

אם אתם זקוקים לייצוג משפטי בתיקי עבירות פליליות, משרד עו"ד שחר מנדלמן ואתר פוליטינט כאן לרשותכם. המשרד מתמחה בייצוג במגוון תיקים פליליים, לרבות תיקים של גרימת מוות ברשלנות. הייצוג שלנו כולל מחקר מעמיק של כל תיק ונסיבותיו, ייעוץ וליווי אישיים, והתמודדות מול כל הגורמים המשפטיים הרלוונטיים.

ליווי מהסוג הזה הוא חיוני, וחשוב להיות בקשר עם עורך דין עוד לפני הגשת כתב אישום. אנו זמינים לספק ייעוץ וליווי אישי לאורך כל הדרך, עם ניסיון רב שנים ומקצועיות ללא פשרות עבור כל לקוחותינו.

שתפו חברים

צור קשר עם עו"ד

תחומי ייעוץ משפטי נוספים

המטרה שלנו היא לעזור לאנשים בצורה המקצועית ביותר. זהו עיקרון בסיסי בכל תיק או פניה וזו גם הסיבה להצלחה שלנו. פנה אלינו עוד היום לייעוץ משפטי.

תחומי התמחות

Newsletter

הירשם לניוזלטר של היועץ המשפטי